Regulamin
Regulamin
Regulamin serwisu internetowego dietaposelska.pl
Wstęp
Niniejszy regulamin jest nieprzerwalnie dostępny pod adresem dietaposelska.pl/regulamin w sposób
umożliwiający jego pozyskanie,
odtwarzanie i utrwalanie, poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
Regulamin określa i reguluje ogólne warunki oraz zasady zawierania i realizacji
umów sprzedaży za pośrednictwem serwisu internetowego „Dieta Poselska”, a także sposoby dostawy,
płatności, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy, warunki odstąpienia od umowy, tryb postępowania
reklamacyjnego. Zawiera on również informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozwiązywania sporów oraz regulacje dotyczące świadczonych przez Sprzedawcę usług drogą
elektroniczną.
Administratorem danych osobowych, zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest firma: PD
FIT Damian Drozdowski Spółka Komandytowa z siedzibą w Skrybicze 17, 15-606 Białystok, wpisana do
rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalnosci Gospodarczej (CEiDG)
prowadzonej przez ministra własciwego ds. gospodarki, pod numerem NIP:
9662174494, REGON: 524608842, reprezentowana przez: Damiana Drozdowskiego, telefon kontaktowy:
+48 798 601 000, adres poczty elektronicznej: biuro@dietaposelska.pl, zwane dalej Sprzedawcą. Zgodnie
z postanowieniami Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r.
Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w powyższej ustawie. W przypadku, gdy
postanowienia niniejszego regulaminu są mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy,
wówczas pierwszeństwo i zastosowanie mają przedmiotowe zapisy.
§ 1 Definicje
Administrator danych osobowych – Sprzedawca.
Czas dostawy – czas od chwili potwierdzenia zamówienia do momentu dostarczenia zamówionej usługi
cateringowej.
Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Formularz kontaktowy – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w serwisie
internetowym umożliwiający Klientom kontakt ze
Sprzedawcą.
Formularz zamówienia – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w serwisie
umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktu do koszyka oraz
określenie warunków umowy sprzedaży.
Hasło – ciąg znaków, które są wybierane przez Klienta podczas dokonywania rejestracji.
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną
zdolność do czynności prawnych,
Osoba prawna – jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą, a także na rzecz,
której mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.),
zwany dalej również k.c.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
Koszyk – element oprogramowania serwisu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta usługi
cateringowe do zakupu, w którym istnieje
możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności ilości usług cateringowych.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której ustawa przyznaje zdolność
prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Regulamin – niniejszy regulamin serwisu.
Sprzedawca – PD FIT Damian Drozdowski Spółka Komandytowa z siedzibą w Skrybicze 17, 15-606
Białystok, wpisane do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalnosci
Gospodarczej (CEiDG) prowadzonej przez ministra własciwego ds. gospodarki, pod numerem NIP:
9662174494, REGON: 524608842, reprezentowane przez: Damiana Drozdowskiego, telefon kontaktowy:
+48 798 601 000, adres poczty elektronicznej: biuro@dietaposelska.pl
Serwis internetowy – strona internetowa dostępna pod domeną dietaposelska.pl za której
pośrednictwem Sprzedawca prowadzi sprzedaż internetową.
Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży usługi cateringowej zawieraną albo zawartą na odległość
między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem serwisu internetowego.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej fizycznej obecności stron.
Usługa cateringowa – dostępna w serwisie internetowym usługa przygotowania i dostawy posiłków,
opisanych na stronie internetowej serwisu,
realizowana przez Usługodawcę na zasadach określonych w regulaminie.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za
pośrednictwem serwisu internetowego.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827,
z późn. zm.).
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego
na stronie serwisu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży usługi cateringowej lub
usług cateringowych ze Sprzedawcą.
§ 2 Informacje ogólne
1. Klient jest zobowiązany do korzystania z serwisu internetowego oraz wszelkich usług, które są
oferowane przez Sprzedawcę za jego pośrednictwem, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz z postanowieniami niniejszego regulaminu, mając na uwadze w
szczególności poszanowanie zasad współżycia społecznego, dóbr osobistych oraz praw autorskich i
własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
2. Niniejszy regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
korzystających z serwisu internetowego (chyba, że w danym postanowieniu wskazano, że dotyczy ono
tylko Klientów nie będących Konsumentami lub tylko Konsumentów).
3. Dane osobowe są przetwarzane w celach, zakresie i w oparciu o zasady, które zostały wskazane w
polityce prywatności nieprzerwanie dostępnej na stronie internetowej serwisu.
4. W polityce prywatności dostępne są również informacje dotyczące warunków gromadzenia,
przetwarzania, a także ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę.
5. Formularze zgody, tzw. checkboxy, które dotyczą danych osobowych Klientów, dostępne są na stronie
serwisu, w każdym miejscu, w którym
gromadzone są dane osobowe. Treści zgód są do każdorazowego zaakceptowania przez Klienta. Klienci
mogą na bieżąco aktualizować, modyfikować oraz wycofać zgody na przetwarzanie swoich danych
osobowych, które zostały udostępnione Sprzedawcy.
6. Poprzez złożenie zamówienia, Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie
przez Sprzedawcę Jego danych osobowych podanych na stronie internetowej serwisu. Podane dane
osobowe mogą być przekazane innemu podmiotowi, jednak tylko i wyłącznie w celu realizacji i finalizacji
złożonego zamówienia.
7. Informacja o podmiotach, którym dane są udostępniane zawarta jest w polityce prywatności.
8. Zakupu usługi cateringowej może dokonać wyłącznie Klient, posiadający miejsce zamieszkania lub
miejsce siedziby na terenie miejscowości znajdujących się w obszarze dostaw przedstawionym przez
Sprzedawcę. Aktualny obszar dostaw dostępny jest na stronie www.dietaposelska.pl
9. Wszystkie informacje zawarte w serwisie internetowym Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu
art. 66 Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem dla Klientów do zawarcia umowy, zgodnie z
artykułem 71 Kodeksu Cywilnego.
10. Użytkowanie serwisu internetowego oznacza każdą czynność Klienta/Użytkownika, która prowadzi do
zapoznania się przez Niego z treściami, które są zamieszczone na stronie internetowej serwisu.
11. W celu zabezpieczenia i zapewnienia ochrony przekazu elektronicznego, a także treści cyfrowych,
Sprzedawca wdraża i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
12. Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, publiczny charakter
sieci Internet i korzystanie z niej, może wiązać się z pewnymi zagrożeniami np. możliwe może być
pozyskanie i zmodyfikowanie danych Klientów przez osoby nieuprawnione, może nastąpić instalacja
szkodliwego oprogramowania na urządzeniu i w systemie teleinformatycznym, z którego korzysta Klient.
Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne w celu minimalizacji zagrożeń.
13. Sprzedawca ma prawo organizować okazjonalne akcje promocyjne i konkursy, ich warunki
każdorazowo zostaną podane na stronie serwisu. Promocje w serwisie internetowym nie podlegają
łączeniu, chyba że jest to dozwolone przez regulamin danej promocji.
14. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym
Sprzedawcy, które umożliwią Klientowi korzystanie z serwisu internetowego to:
– komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
– przeglądarka internetowa, która obsługuje pliki cookies,
– zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome, Edge, Firefox
– dostęp do poczty elektronicznej.
15. Porady naszego dietetyka są darmowe.
§ 3 Korzystanie z serwisu internetowego
1. Sprzedawca umożliwia następujące formy kontaktu:
– telefoniczny, pod numerem +48 798 601 000, w godzinach: 7:00-17:00 od poniedziałku do piątku oraz
sobotę w godzinach 8:00-13:00.
– mailowy, wysyłając maila na adres: biuro@dietaposelska.pl
2. Sprzedaż usług cateringowych dostępnych w serwisie odbywa się na podstawie złożonego przez
Klienta zamówienia.
– W celu prawidłowego złożenia zamówienia w serwisie, może być wymagane włączenie w przeglądarce
internetowej obsługi plików cookies.
– Klient ma również możliwość samodzielnej edycji, dni zamienia w panelu klienta z wyprzedzeniem 48
godzin (np. w sobotę do godziny 23 klient może samodzielnie przełożyć na dowolnie wybrany dzień dietę
z poniedziałku).
– Ceny posiłków znajdujących się w asortymencie serwisu internetowego są podane w złotych polskich i
zawierają 8% podatku VAT. Koszt dostawy ponosi Sprzedawca.
– O kwocie końcowej do zapłaty wraz z podatkami, którą Klient zobowiązany jest ponieść w związku z
zawarciem umowy sprzedaży, Klient zostanie poinformowany na stronie serwisu internetowego w
formularzu zamówienia w czasie składania zamówienia, w szczególności w chwili wyrażenia przez Klienta
woli związania się umową sprzedaży.
– Koszty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych ponoszone są wyłącznie przez Klienta,
zgodnie z taryfą Dostawcy, z którym Klient podpisał umowę o świadczenie usług internetowych.
– Za autentyczność oraz kompletność danych pozostawionych w serwisie, które zostały wprowadzone w
poszczególnych formularzach odpowiada sam Klient.
– Klient ma prawo do złożenia reklamacji związanej z wykonywaniem nieodpłatnych usług
elektronicznych świadczonych przez Sprzedawcę.
3. Reklamacja dotycząca usług elektronicznych oraz pozostałe reklamacje, które są związane z działaniem
serwisu internetowego (wyłączając tryb reklamacji usługi cateringowej, która opisana jest w dalszej
części regulaminu), mogą zostać złożone przez Klienta mailem: biuro@dietaposelska.pl
4. Zalecane jest, aby Klient składający reklamację w zgłoszeniu przedstawił opis zaistniałego problemu.
5. Zajęcie stanowiska przez Sprzedawcę w odniesieniu do danej reklamacji następuje niezwłocznie, nie
później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
6. Klient będący Konsumentem ma również prawo do odstąpienia od umowy świadczenia usług drogą
elektroniczną. Uprawnienie to przysługuje Klientowi zgodnie z postanowieniami zawartymi w niniejszym
regulaminie.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy natychmiast o świadczenie usług drogą
elektroniczną, które mają charakter ciągły i bezterminowy, jeżeli Klient naruszy postanowienia
niniejszego regulaminu.
§ 4 Zasady składania zamówienia
1. Posiłki na terenie Białegostoku i okolic są dostarczane w godzinach 17:00- 23:00, dzień przed
zamówioną datą lub w godzinach 02:00-05:00. Posiłki w innych miastach są dostarczane w godzinach
01:00 – 08:00. Z wyjątkiem niedzielnej paczki, która jest dostarczana razem z sobotnią, na terenie
Białegostoku i okolic w godzinach 17:00-23:00, w innych miastach w godzinach 1:00-8:00. Nie
dostarczamy diet na konkretnie wskazaną godzinę.
2. W przypadku niepodania kodu do klatki, błędnego adresu lub nieodbierania telefonu, firma nie
podejmie drugiej próby dostarczenia paczki. Podczas nieobecności klienta w domu, firma zostawia paczki
w możliwie widocznym dla klienta miejscu lub w wyznaczonym miejscu przez klienta.
3. Do złożenia zamówienia dochodzi poprzez wypełnienie formularza zamówienia.
4. Umowa zawierana jest na czas oznaczony. Rozpoczyna się ona w chwili dodania przez Klienta pierwszej
usługi cateringowej do elektronicznego koszyka, a kończy się w momencie odstąpienia przez Klienta od
wypełnienia formularza zamówienia bądź z chwilą złożenia zamówienia i przesłania Sprzedawcy
wypełnionego formularza poprzez kliknięcie przycisku zatwierdzającego zakup i potwierdzającego
konieczność zapłaty ceny.
5. Klient ma możliwość zapoznania się z regulaminem oraz polityką prywatności jeszcze przed podjęciem
decyzji o zawarciu umowy albo przed dokonaniem zmiany w zamówieniu.
6. Procedura zmierzająca do zawarcia umowy sprzedaży następuje poprzez wybór usługi cateringowej i
podjęcie czynności technicznych w oparciu o komunikaty i pozostałe informacje, które są wyświetlane na
stronie serwisu internetowego w trakcie składania zamówienia.
7. Złożenie zamówienia następuje po wypełnieniu formularza zamówienia i kliknięciu na stronie serwisu
internetowego przycisku zatwierdzającego zakup i potwierdzającego konieczność zapłaty. Do momentu
kliknięcia przycisku zatwierdzającego zakup i potwierdzającego konieczność zapłaty ceny Klient ma
możliwość samodzielnie modyfikować wprowadzone dane (w tym celu należy kierować się komunikatami
wyświetlanymi na stronie serwisu internetowego).
8. Klient wypełnia formularz zamówienia podając w nim następujące dane:
– imię i nazwisko, adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),
adres poczty elektronicznej, opcjonalnie numer telefonu oraz dane dotyczące zawieranej umowy
sprzedaży:
-usługa cateringowa, ilość, miejsce, sposób płatności. Sprzedawca prosi również o podanie piętra oraz
kodu do klatki w celu dostarczenia cateringu i ułatwienia dostawy (opcjonalnie do podania). Klienci
będący Przedsiębiorcami, którzy chcą otrzymać fakturę powinni również podać:
– nazwę firmy, pod którą prowadzą działalność oraz numer NIP. Na tym etapie składania zamówienia
Klient jest zobowiązany sprawdzić poprawność wprowadzonych przez siebie danych oraz wybranych
usług cateringowych.
9. Po dokonaniu wyboru usługi cateringowej, skompletowaniu całego zamówienia i wskazaniu jednej z
formy płatności z dostępnych w serwisie, Klient akceptuje treść regulaminu i polityki prywatności, a także
potwierdza
zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od umowy i składa zamówienie wysyłając formularz
zamówienia do Sprzedawcy poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
10. Sprzedawca przesyła drogą elektroniczną na podany w formularzu adres e- mail Klienta
potwierdzenie oraz informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Przesłana wiadomość zawiera
wszystkie ustalone wcześniej warunki umowy sprzedaży. W szczególności ilość oraz rodzaj zamówionych
posiłków, cenę całkowitą do zapłaty wraz z wysokością przyznanych rabatów. Z chwilą otrzymania przez
Klienta powyższej wiadomości zostaje zawarta umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
11. Klient do momentu kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę” ma możliwość edytowania zamówienia.
12. Zamówione dania mogą ulec modyfikacjom z przyczyn technicznych, logistycznych, z uwagi na
dostępność produktów lub niezależnych od usługodawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
wprowadzenia drobnych zmian w składzie potraw lub dania, jeśli zachodzi taka konieczność.
§ 5 ZMIANY I ZAWIESZENIE ZAMÓWIENIA
Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, ponieważ zgodnie z treścią art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta: „Przepisów ustawy nie stosuje się do umów zawieranych z przedsiębiorcą dokonującym częstych i regularnych objazdów, podczas których przedsiębiorca dostarcza środki spożywcze, napoje i inne artykuły, przeznaczone do bieżącego spożycia w gospodarstwach domowych, do miejsca zamieszkania, pobytu lub pracy konsumenta, z wyjątkiem art. 7a”.
Klient ma możliwość dokonania zmiany daty, adresu, odbiorcy oraz preferowanej godziny dostawy, jednak nie później niż do godziny 12 dnia roboczego poprzedzającego dzień dostawy (z wyjątkiem piątku – wtedy zmianę należy zgłosić do czwartku do godz. 12), o czym powinien poinformować telefonicznie.
Klient ma możliwość zawieszenia realizacji zamówienia na wskazany przez niego czas, nie dłuższy niż 14 dni, co powinno nastąpić najpóźniej do godz. 9 i co najmniej 2 dni robocze przed dniem, w którym dostawa miała nastąpić. W przypadku zawieszenia realizacji zamówienia, okres obowiązywania umowy ulega wydłużeniu o czas trwania zawieszenia, bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń oraz bez prawa do zwrotu dotychczas uiszczonych opłat.
Klient ma możliwość dokonania zmiany wybranego rodzaju diety, planu żywieniowego, standardu kalorycznego oraz przedłużenia czasu trwania umowy. Jeśli w ramach dokonanej zmiany wybrano droższy program lub przedłużono czas trwania umowy, Klient zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin uiścić różnicę w opłacie powstałą na skutek dokonania zmiany. Do czasu uiszczenia tej opłaty, zamówienie będzie realizowane bez uwzględnienia zmian.
Zamówione dania mogą ulec modyfikacjom z przyczyn technicznych, logistycznych, z uwagi na dostępność produktów lub niezależnych od usługodawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia drobnych zmian w składzie potraw lub dania, jeśli zachodzi taka konieczność.
§ 7 Płatność i dostawa
1. Ceny posiłków zamieszczone na stronie serwisu są cenami brutto i nie zawierają informacji odnośnie
kosztów dostawy (w szczególności opłat za transport, dostarczenia i usług pocztowych), ponieważ
dostawa realizowana jest samodzielnie przez Sprzedawcę w ramach złożonego zamówienia.
2. Sprzedawca informuje, że zamówienia i dostawa realizowane są tylko i wyłącznie na terenie
miejscowości znajdujących się w aktualnym obszarze dostaw przedstawionym przez Sprzedawcę.
Aktualny obszar dostaw dostępny jest na stronie dietaposelska.pl
3. Zastrzegamy możliwość opóźnienia w dostawie w przypadkach losowych oraz niezależnych do nas.
4. Sprzedawca nie kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia terminu i godziny dostawy przy pomocy
danych pozostawionych przez Klienta w formularzu zamówienia, ponieważ paczki dostarczane są w
wymienionych wyżej godzinach.
5. Sprzedawca umożliwia Klientowi następujące formy płatności za zamówiony posiłek:
6. płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy o następującym numerze: 62 1140 2004 0000
3202 7747 6379,
7. płatność przelewem poprzez zewnętrzny system płatności – Krajowy Integrator Płatności Spółka
Akcyjna, ul. Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań, NIP: 7773061579 REGON: 300878437 KRS: 0000412357 –
aktualne możliwe sposoby płatności dostępne są na stronie internetowej
8. Sprzedawca dokumentuje sprzedaż zamówionego towaru paragonem lub na życzenie Klienta fakturą
VAT, które są dołączane do zamówionego posiłku lub wysłane na maila.
9. W przypadku wystawienia paragonu bez podania NIP, nie ma możliwości wystawienia faktury do
paragonu
10. Zdjęcia z dostawy przechowujemy 12 godzin od momentu dostarczenia posiłku.
11. Jeżeli Klient wybrał płatność za pośrednictwem przelewu, płatność przelewem poprzez zewnętrzny
system płatności (płatności elektroniczne), jest On zobowiązany do dokonania zapłaty w terminie 2 dni
roboczych od dnia otrzymania wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia przez Sprzedawcę,
określającej całkowity koszt zamówienia (od dnia zawarcia umowy sprzedaży) bądź zamów. W przypadku
nieopłacenia zamówienia nie realizujemy go. Natomiast w przypadku przelewu realizujemy zamówienie
po 48 godzinach od zaksięgowania środków na naszym koncie.
12. W przypadku braku zapłaty w wyznaczonym terminie, zamówienie zostanie anulowane.
13. Niedostarczenie paczki należy zgłosić najpóźniej do godziny 10:00 w dniu dostawy.
§ 8 Odstąpienie od umowy po dostarczeniu posiłku
1. PD FIT Damian Drozdowski informuje, iż na podstawie art. 38 pkt. 4 oraz pkt. 12 ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta, Klientowi będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 27 wymienionej ustawy ze względu na charakterystykę
produktu, jakim jest indywidualnie przygotowany posiłek o krótkim okresie przydatności do spożycia.
§ 9 Odstąpienie od umowy
1. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa,
może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi
cateringowej.
3. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia
przed upływem 14 dni kalendarzowych, pisemnie lub
drogą elektroniczną na adres wskazany w § 3 regulaminu.
4. W przypadku rezygnacji z zamówienia, ostatni dzień dostawy przypada na dzień odstąpienia od
umowy przez Konsumenta tj. w przypadku złożenia rezygnacji w poniedziałek, dostawy zostaną
wstrzymane od środy, a dostawa na wtorek jest realizowana zgodnie z zawartą Umową.
5. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za
niezawartą.
6. W celu skorzystania z powyższego uprawnienia, Klient zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę we
wskazanym wyżej terminie 14 dni kalendarzowych. W tym celu wystarczy, aby Klient przesłał stosowane
oświadczenie na adres mailowy Sprzedawcy lub listownie na adres z § 3.
7. Klient, który skorzystał z dostarczenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą
elektroniczną, zostanie niezwłocznie poinformowany o przyjęciu przedmiotowego oświadczenia woli za
pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w formularzu zamówienia.
8. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia
świadczenia usługi cateringowej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o jej świadczenie, to
wówczas ma on obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę
zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej
w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia
tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
9. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął
Jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
10. W przypadku skorzystania przez klienta z promocji lub rabatu na usługi cateringowe, wcześniejsza
rezygnacja z zamówienia będzie rozliczona za wykorzystane dni bez udzielonej wcześniej zniżki, w
normalnej cenie diety z obowiązującego cennika.
11. W przypadku rezygnacji z zamówienia składanego za pośrednictwem platformy Dietly.pl, zwracana
kwota ulega pomniejszeniu o prowizję naliczoną przez ww. platformę.
12. W przypadku rezygnacji z zamówienia zwroty środków wykonywane są w okresie 14 dni roboczych od
daty rezygnacji.
13. Punkty lojalnościowe zgromadzone na Panelu Klienta nie są zwracane w formie walutowej na konto
bankowe po rezygnacji z zamówienia.
14. Zgodnie z postanowieniami art. 38 Ustawy o prawach Konsumenta, prawo odstąpienia od umowy
zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu
do umów:
15. świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy:
– w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Przedsiębiorca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
Konsumenta lub służąca zaspokojeniu Jego zindywidualizowanych potrzeb;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
– w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy
zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Przedsiębiorca nie ma kontroli;
– w której Konsument wyraźnie żądał, aby Przedsiębiorca do Niego przyjechał w celu dokonania pilnej
naprawy lub konserwacji; jeżeli Przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych
usług lub rzeczy;
– w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
– zawartej w drodze aukcji publicznej;
– o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie
oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
– o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez Przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 10 Reklamacja
1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi posiłek zgodny z zamówieniem, który jest wolny od
wad.
2. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta są zamieszczone w
Kodeksie Cywilnym w szczególności w artykułach od 556 do 576.
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność jeżeli sprzedany posiłek posiada wadę fizyczną.
4. Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji tylko i wyłącznie w formie pisemnie na adres siedziby
Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@dietaposelska.pl. Reklamacje przesłane w
inny
sposób nie będą rozpatrzone.
5. W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
6. W celu złożenia reklamacji zalecane jest, aby Klient podał następujące informacje, jednak niepodanie
wskazanych danych nie wpływa na proces reklamacyjny, a jedynie mogą być one pomocne dla
Sprzedawcy w toku rozpatrywania reklamacji:
– dane osoby zgłaszającej reklamację w celu kontaktu oraz dane Sprzedawcy,
– datę zakupu reklamowanej usługi cateringowej oraz datę zgłoszenia,
– przedmiot reklamacji,
– żądanie Konsumenta.
– W przypadku braku odpowiedzi przez Sprzedawcę na zgłoszenie reklamacyjne w terminie 14 dni
kalendarzowych, reklamację uznaję się za zasadną. Po upływie wskazanego terminu Sprzedawca nie
może odmówić spełnienia żądania Konsumenta.
7. Zdjęcia z dostawy przechowujemy 12 godzin od momentu dostarczenia posiłku w późniejszym czasie
nie będzie możliwości weryfikacji dostawy.
8. Niedostarczenie paczki należy zgłosić najpóźniej do godziny 10 w dniu dostawy.
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca informuje, iż szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz
na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,
do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl
2. Sprzedawca informuje, iż pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna
jest unijna platforma internetowa, tzw. Platforma ODR. Klient ma prawo do skorzystania z niej. Platforma
ta stanowi interaktywny i wielojęzyczny model rozwiązywania sporów.
3. Klient będący Konsumentem ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania
sporów, w tym:
4. Klient będący Konsumentem ma prawo do zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej umowy sprzedaży do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa
w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. Nr 4, poz. 25 z późn. zm.),
regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie
Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i
działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz. U. Nr 113, poz. 1214, z późn.zm.),
5. Klient będący Konsumentem może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
Klientem a Sprzedawcą, c) Klient będący Konsumentem ma prawo do uzyskania bezpłatnej pomocy w
celu rozwiązania sporu zaistniałego pomiędzy nim a serwisem. W tym celu może skorzystać z pomocy
powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacji Konsumentów),
6. Klient będący Konsumentem może skorzystać z internetowej platformy do rozstrzygania sporów na
szczeblu unijnym (platforma ODR), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 12 Dane osobowe w serwisie internetowym
1. Sprzedawca oświadcza, że przestrzega wszelkich zasad ochrony danych osobowych osób
korzystających z serwisu internetowego oraz wszelkich uregulowań prawnych.
2. Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych, w tym prawa osób, których dane dotyczą, cele oraz
zakres w jakim dane osobowe są zbierane, zamieszczone są w polityce prywatności.
3. Sprzedawca informuje, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie
wskazanych na stronie oraz w regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy
sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 13 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane są w języku polskim za pośrednictwem serwisu internetowego.
2. W kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego regulaminu zastosowanie mają powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego.
3. Załączniki do regulaminu stanowią jego integralną część.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. O każdej
zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem, przesyłając Mu
drogą elektroniczną odnośnik do nowych zapisów. Zmiany wchodzą w życie w terminie 14 dni
kalendarzowych od zamieszczenia ich na stronie serwisu.
5. Jeżeli Klient nie akceptuje wprowadzanych zmian, jest on zobowiązany poinformować o tym fakcie
Sprzedawcę w terminie 14 dni kalendarzowych, a co za tym idzie umowa ulegnie rozwiązaniu. W innym
przypadku, po upływie wskazanego terminu, Sprzedawca uzna, iż zmiany zostały zaakceptowane.
6. Zmiany w regulaminie dotyczące niektórych usług elektronicznych (np. konto Klienta, formularz
zamówienia) pozostają wiążące w przypadku, gdy Użytkownik został prawidłowo poinformowany o
zmianach oraz nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
7. Zmiany w regulaminie nie mają wpływu na już złożone zamówienia oraz zamówienia w trakcie
realizacji.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.10.2024 r.
